Wettegij’t dorpsquiz 2017

“Hartstikke leuk, keigezellig en superspannend”, dat waren de meest gehoord reacties na afloop van Wèttegij’t? 2016. Daarom op vrijdag 29 dec. Wéttegij’t? 2017.

Dan strijden weer een dertigtal teams in café d’n Bens om de eer zich een heel jaar het slimste team van Langenboom te mogen noemen.

Volgens succesvol recept:

• Een kwis voor het hele dorp, gezellig in zelf samengestelde teams, van minimaal 5 spelers
  • Alles gebeurt op één avond, de kwis, de uitslag én de feestavond.
  • Alle teams spelen gelijktijdig tegen elkaar in een en dezelfde ruimte (zaal café d’n Bens).
  • Geen ‘Google-wedstrijd’ maar parate kennis, snelle reactie en creativiteit worden getest.
  • Een kwis over 8 rondes. In elke ronde worden vragen gesteld over een bepaald onderwerp, zoals sport, kunst en cultuur, natuur, gezondheid, hersenkrakers, Langenboom in beeld, e.d.
  • Elke ronde spelen 5 spelers van ieder team (de aanvoerder met onderwerp-deskundigen) tegen 5 spelers van alle andere teams; de overige teamleden zijn dan supporter en publiek.
  • Na iedere ronde mag elk team 5 andere leden van haar team laten spelen; immers ander onderwerp dus mogelijk ook andere onderwerp-deskundigen; alleen de aanvoerder van het team blijft iedere ronde spelen.

De vragen worden weer via dia’s, foto’s, filmpjes en tekst op beeldschermen getoond.

De juiste antwoorden en de uitslag worden direct bekend gemaakt.

Voor professionele digitaal-technische ondersteuning hebben we dit keer Schaap-Events ingehuurd.

Dat wordt weer een echt Langenbooms dorpsfeest….dus….ga naar ons inschrijfformulier, schrijf je ouwe team in of stel een geheel nieuw team (minimaal 5 personen) samen.

Werkgroep Wèttegij’t?: Nellie Schonenberg, Jan Meulepas, Joke van den Bogaard en Paul Vogels

* http://www.wettegijt.nl/
Kijk ook op Facebook